Main Article Content
Article Details
Balon, U., Dziadkowiec, J. (2016). Wykorzystanie koncepcji Food Related Lifestyles (FRL) do analizy aspektów jakościowych wpływających na zwyczaje żywieniowe [The use of the Food Related Lifestyles (FRL) concept in the analysis of qualitative aspects influencing eating habits]. Marketing w Praktyce, 9, 24-34.
Bourn, D., Prescott, J. (2002). A comparison of the nutritional value, sensory qualities and food safety of organically and conventionally produced foods. Critical Reviews in Food Science and Nutrition, 42 (1), 1-34. (Crossref)
Bryła, P. (2015). Marketing regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych, Perspektywa sprzedawcy i konsumenta [Marketing of regional and organic food products. Seller and consumer perspective]. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. (Crossref)
Bujanowicz-Haraś, B. (2011). Stopień zróżnicowania terytorialnego rozwoju rolnictwa przyjaznego środowisku naturalnemu w Polsce [Degree of territorial differentiation in the development of environment-friendly agriculture in Poland]. Ochrona Środowiska i Zasobów Naturalnych, 49, 472-483.
Crinnion, W. (2010). Organic foods contain higher levels of certain nutrients, lower levels of pesticides, and may provide health benefits for the consumer. Alternative Medicine Review, 15 (1), 4-12.
Czernyszewicz, E. (2009). Zmienność preferencji konsumentów w zakresie metod produkcji owoców [Variablity of the preferences of consumers with regard to fruit production methods]. Journal of Agribusiness and Rural Development, 1 (11), 1-9.
Domańska, K., Komor, A., Krukowski, A., Nowak, A. (2015). Funkcjonowanie wybranych ogniw łańcucha żywnościowego w Polsce w kontekście rozwoju biogospodarki [Functioning of selected elements of the food chain in Poland in the context of bioeconomic development]. Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, Lublin.
Kaczmarek, M. (2016). Zastosowanie analizy głównych składowych w ewaluacji skali pomiaru użyteczności serwisu internetowego [Using the principal components analysis in the evaluation of the scale for measuring website usability]. Studia Oeconomica Posnaniensia, 1 (4), 128-141. (Crossref)
Lairon, D. (2010). Nutritional quality and safety of organic food. A review. Agronomy for Sustainable Development, 30, 33-41. (Crossref)
Lipowski, M., Angowski, M. (2014). Zachowania rynkowe nabywców produktów żywnościowych w sklepach dyskontowych [Market behaviours of food buyers in discount stores]. Handel Wewnętrzny, 3 (349), 125-137.
Łuczka-Bakuła, W. (2007). Rynek żywności ekologicznej [Organic food market]. PWE, Warszawa.
Mruk, H. (Ed.) (2003). Analiza rynku [Market analysis]. PWE,Warszawa.
Ozguven, N. (2012). Organic food motivations factors for consumers. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 62, 661-665. (Crossref)
Padel, S., Foster, C. (2005). Exploring the gap between attitudes and behaviour. Understanding why consumers buy or do not buy organic food. British Food Journal, 107 (8), 606-625. (Crossref)
Pilarczyk, B., Nestorowicz, R. (2010). Marketing produktów ekologicznych [Organic products marketing]. Oficyna a Wolter Kluwer business, Warszawa.
Rembiałkowska, E. (2002). Jakość żywności pochodzącej z gospodarstw ekologicznych, Jakość żywności a rolnictwo ekologiczne [Quality of food from organic farms. Food quality and organic farming]. [In:] D. Kołożyn- Krajewska (Ed.), Jakość żywności a rolnictwo ekologiczne [Food quality and organic farming]. One-day workshop organised as the Accompanying Measure to Flair-Flow Europe IV Project, Kraków. Polskie Towarzystwo Technologów Żywności [manuscript]. Retrieved from http://www.pttz.org/flair/info/zyw_ekol.rtf [accessed: 30.10.2018].
Sołtysiak, U. (1995). Rolnictwo ekologiczne. Od producenta do konsumenta [Organic farming. From producer to consumer]. Stowarzyszenie Ekoland, Stiftung Leben & Umwelt, Warszawa.
Szołtysek, K. (2004). Zarys problematyki żywności ekologicznej [An outline of organic food issues]. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
Szwacka-Mokrzycka, J. (2013). Tendencje rozwojowe popytu i podaży żywności w Polsce [Food supply and demand development trends in Poland]. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Walesiak, M., Bąk, A. (1997). Wykorzystanie analizy czynnikowej w badaniach marketingowych [The use of factor analysis in marketing surveys]. Badania Operacyjne i Decyzje, 1, 75-87.
Wasilik, K. (2014). Trendy w zachowaniach współczesnych konsumentów - konsumpcjonizm a konsumpcja zrównoważona [Trends in the behaviours of present-day consumers - consumerism vs. sustainable consumption]. Konsumpcja i Rozwój, 1 (6), 66-74.
Willer, H., Lernoud, J. (2017). The world of organic agriculture - statistics and emerging trends 2017. FIBL & IFOAM - Organics International, Bonn.
Winter, C. (2012). Pesticide residues in imported organic and "suspect" fruits and vegetables. Journal of Agricultural and Food Chemistry, 60 (18), 4425-4429. (Crossref)
Wojciechowska-Solis, J., Soroka, A. (2016). Kryteria zakupu żywności ekologicznej przez polskich konsumentów w odniesieniu do konsumpcji światowej [Organic food purchasing criteria used by Polish consumers in comparison to global consumers]. Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Problemy Rolnictwa Światowego, 16 (2), 353-362.
Żakowska-Biemans, S. (2011). Polish consumer food choices and beliefs about organic food. British Food Journal, 113 (1), 122-137. (Crossref)
Żakowska-Biemans, S., Gutkowska, K. (2003). Rynek żywności ekologicznej w Polsce i w krajach Unii Europejskiej [Organic food market in Poland and in the member states of the European Union]. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Downloads
- Andrzej Czyżewski, Ryszard Kata, Anna Matuszczak, THE REDISTRIBUTION FUNCTION IN POLAND’S AGRICULTURAL BUDGETS IN THE LONG TERM , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 18 No. 2 (2019)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Aneta Jarosz-Angowska, Marek Angowski, THE IMPORTANCE OF THE SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISE SECTOR OF THE VOIVODESHIPS OF EASTERN POLAND , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 13 No. 4 (2014)
- Barbara Bujanowicz-Haraś, Jan Matras, ECONOMIC EFFECTIVENESS OF MINERAL MIXTURES BALANCING MINERAL NUTRITION OF COWS IN CHOSEN BARNS OF CENTRAL-EAST POLAND , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 3 No. 2 (2004)