Main Article Content
Article Details
Adler, N.J., Gundersen, A. (2008). International Dimensions of Organizational Behaviour. Thomson South-Western, Mason, OH.
Barkema, H.G., Bell, J.H.J., Pennings, J.M. (1996). Foreign entry, cultural barriers and learning. Strategic Management Journal, 17 (2), 151-166. https://doi.org/10.1002/(SICI)1097-0266(199602)17:2<151::AIDSMJ799> 3.0.CO;2-Z (Crossref)
Bartosik-Purgat, M. (2010). Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym. PWE, Warszawa.
Brewer, M.B., Crano, W.D. (1994). Social Psychology. West, Minneapolis-St. Paul.
Budzyński, W. (2014). Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia. Poltext, Warszawa.
Dąbrowska, A. (Ed.) (2018). Liberalizacja rynku usług UE a innowacyjność i konkurencyjność polskich przedsiębiorstw usługowych. PWE, Warszawa.
Directive 2006/123/EC of the European Parliament and of the Council of 12 December 2006 on services in the internal market. OJ L 376/36 of 27.12.2006.
Gatignon, H., Anderson, E. (1988). The Multinational Corporation Degree of Control over Subsidiaries: An Empirical Test of a Transaction Cost Explanation. Journal of Law, Economics, and Organization, 4 (2), 305-336. https://doi.org/10.1093/oxfordjournals.jleo.a036954 (Crossref)
Gesteland, R.G. (2000). Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Gomes-Casseres, B. (1989). Ownership Structures of Foreign Subsidiaries: Theory and Evidence. Journal of Economic Behavior and Organization, 11 (1), 1-25. https:// doi.org/10.1016/0167-2681(89)90061-9 (Crossref)
GUS (2018). Rynek wewnętrzny 2017. Warszawa.
Hammerich, K., Lewis, R.D. (2013). Fish Can't See Water: How national culture impacts organizational culture and business success. John Wiley & Sons, West Sussex. (Crossref)
Hollensen, S. (2011). Global Marketing: A Decision-Oriented Approach. Prentice Hall, Essex.
Jędralska, K., Komańda, M., Dziubińska, A. (2013). Kompetencje internacjonalizacyjne przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
Kogut, B., Singh, H. (1988). The Effect of National Culture on the Choice of Entry Mode. Journal of International Business Studies, 19 (3), 411-432. (Crossref)
Kurkliński, L. (2016). Bariery kulturowe w zarządzaniu bankami z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce - znaczenie etnocentryzmu. Bezpieczny Bank, 2 (63), 50-71.
Rozkwitalska, M. (2011). Bariery w zarządzaniu międzykulturowym. Perspektywa filii zagranicznych korporacji transnarodowych. Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa.
Rutka, R., Czerska, M. (2008). Wpływ kultury kraju pochodzenia dominującego kapitału na kulturę organizacji działających w Polsce. [In:] P. Wachowiak (Ed.), Kulturowe i kadrowe problemy internacjonalizacji przedsiębiorstw. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Sikorski, C. (2002). Dysonanse kulturowe w organizacji. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 3-4, 45-46.
Sitko-Lutek, A. (2004). Kulturowe uwarunkowania kształcenia menedżerów. Wydawnictwo UMCS, Lublin.
Witek-Hajduk, M.K. (2010). Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w warunkach akcesji Polski do Unii Europejskiej. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Zenderowski, R., Koziński, B. (2016). Różnice kulturowe w biznesie. CeDeWu, Warszawa.
Downloads
- Dagmar Lesakova, THE IMPACT OF HEALTH PERCEPTION AND HEALTH-RELATED DETERMINANTS ON HEALTHY FOOD CONSUMPTION IN OLDER PEOPLE IN SLOVAKIA , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 19 No. 1 (2020)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Anna Dąbrowska, Liudmyła Shulgina, Anita Szuszkiewicz, HEALTH STATUS AND DIETARY PATTERNS IN POLAND , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 20 No. 2 (2021)
- Anna Dąbrowska, Krystyna Gutkowska, COLLABORATIVE CONSUMPTION AS A NEW TREND OF SUSTAINABLE CONSUMPTION , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 14 No. 2 (2015)
- Krzysztof Błoński, Anna Dąbrowska, Liudmyla Shulhina, SIMILARITIES AND DIFFERENCES IN THE GREEN ATTITUDES OF CONSUMERS FROM DIFFERENT AGE GENERATIONS – INTERNATIONAL COMPARISONS , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 22 No. 4 (2023)
- Anna Dąbrowska, Mariusz Maciejczak, Irena Ozimek, DETERMINANTS OF THE INVESTMENTS IN PHOTOVOLTAIC MICRO-INSTALLATIONS BY INDIVIDUAL USERS IN POLAND , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 22 No. 2 (2023)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.