Main Article Content
Article Details
Anitsal, I.M., Anitsal, M.M. (2011). Emergence of entrepreneurial retail forms. Academy of Entrepreneurship Journal, 17, 2.
Biedronka ma już 2900 sklepów. W 2018 r. sieć otworzyła 122 placówki. Wiadomości Handlowe (2019). Retrieved from https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/biedronka-ma-juz-2900-sklepow-w-2018-r-siec-otworz,51840 [accessed 12.03.2019].
Chan, P., Finnegan, C., Sternquist, B. (2011). Country and Firm Level Factors in International Retail Expansion. European Journal of Marketing 45, 6. (Crossref)
Dimitrova, B.V., Rosenbloom, B., Larsen Andras, T. (2016). The impact of national cultural values on retail structure: Evidence from the World Values Survey. International Marketing Review 33(6). (Crossref)
Global Powers of Retailing 2018. Transformative change, reinvigorative commerce. Deloitte.
Kalyanam, K., Lal, R., Wolfram, G. (2006). Future store technologies and their impact on grocery retailing. [In:] M. Krafft, M. Mantrala (eds) Retailing in the 21st century. Springer, Berlin-Heidelberg, New York.
Karasiewicz, G., Nowak, J. (2010). Looking back at the 20 years of retailing change in Poland. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 20, 1. (Crossref)
Karasiewcz, G., Trojanowski, M. (2016). Transformacja w polskim handlu detalicznym - identyfikacja i analiza faz transformacji [The Transformation in Polish Retailing]. Handel Wewnętrzny, 2(361), 216-227.
Kucharska, B., Kucia, M., Maciejewski, G., Malinowska, M., Stolecka-Makowska, A. (2015). The retail trade in Europe - diagnosis and future. Wydawnictwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku (2017).Comarch Kantar TNS.
Reinartz, W., Dellaert, B., Krafft, M., Kumar, V., Varadarajan, R. (2011). Retailing innovations in a globalizing retail market environment. Journal of Retailing, 87, 1. (Crossref)
Roland Berger, Polski rynek handlu spożywczego 2010- -2020, 2016; Lista 500, Rzeczpospolita 2013-2018; DGP 11.01.2017 nr 11.
Teraz Polska: 2/3 konsumentów gotowych płacić więcej za produkty wyższej jakości (2018). Retrieved from https://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/teraz-polska-2-3-konsumentow-gotowych-placic,159,0,2422431.html [accessed 26.11.2018]
Wrzesińska-Kowal, J. (2016). Rozwój zagranicznych sieci handlowych w Polsce. Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 16(65). (Crossref)
W Polsce działa 107 tys. sklepów spożywczych i spożywczo- przemysłowych. Wiadomości Handlowe (2018). Retrieved from https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/w-polsce-dziala-107-tys-sklepow-spozywczych-i-spoz,45285 [accessed 2019.03.12].
Downloads
- Marek Angowski, Barbara Bujanowicz-Haraś, CONSUMERS ON ORGANIC FOOD MARKET – FACTORS DETERMINING THE CHOICE OF DAIRY PRODUCTS , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 18 No. 2 (2019)
You may also start an advanced similarity search for this article.