Main Article Content
Article Details
Baruk, J. (2015). Czy kierownicy inspirują tworzenie innowacji w przedsiębiorstwach? Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Organizacja i Zarządzanie, 83, 25-34.
Drucker, P.F. (1998). On the Profession of Management. Harvard Business Scholl Press, Boston.
Duda, J. (2013). Rola i znaczenie innowacji w budowaniu pozycji konkurencyjnej polskich MSP. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 786. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 64 (1), 555-568.
European Commission (2017). Regional Innovation Scoreboard. Retrieved from https://ec.europa.eu/growth/industry/innovation/facts-figures/regional_en [accessed: 10.08.2018].
European Commission (2018a). European Innovation Scoreboard. Retrieved from http://ec.europa.eu/growth/industry/innovation/facts-figures/scoreboards_en [accessed: 04.10.2018].
European Commission (2018b). EIS database. Ref. Ares(2018)3381720. Retrieved from https://ec.europa.eu/docsroom/documents/30282 [accessed: 03.10.2018].
Główny Urząd Statystyczny (2017). Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2014-2016. Dział Wydawnictw Statystycznych GUS, Warszawa.
Kopaliński, W. (2006). Podręczny słownik wyrazów obcych. Oficyna Wydawnicza Rytm, Warszawa.
Kotler, Ph. (2004). Marketing od A do Z. PWE, Warszawa.
Lei, S., Ma, W. (2013). Motivation to Innovation - The Driving Force of Reward-Based Organizational Knowledge Management for New Product Development Performance. [In:] M. Wang (Eds.), Knowledge Science, Engineering and Management. KSEM 2013. Lecture Notes in Computer Science. Vol. 8041. Springer, Berlin - Heidelberg. Retrieved from https://doi.org/10.1007/978-3-642-39787-5_15 [accessed: 03.10.2018]. (Crossref)
Limański, A. (2011). Rola innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 23, 135-147.
Lisowska, R. (2008). Bariery rozwoju działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw na terenach wiejskich na przykładzie województwa łódzkiego. [In:] N. Daszkiewicz (Ed.), Małe i średnie przedsiębiorstwa. Szanse i zagrożenia rozwoju. CEDEWU, Warszawa, 35.
Montoya-Weiss, M.M., Calantone, R. (1994). Determinants of new product performance: A review and meta-analysis. Journal of Product Innovation Management, 11, 397-417. (Crossref)
Organisation for Economic Co-operation and Development (2005). Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data. 3rd edn. OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/9789264013100-en. (Crossref)
Ozimek, I. (2009). Innowacyjność a ochrona własności intelektualnej. [In:] I. Ozimek (Ed.), Kreator innowacyjności w agrobiznesie. Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 5-11.
Prandecki, K. (2013). Innowacyjność a rozwój - ujęcie teoretyczne. Kwartalnik Naukowy Uczelni Vistula, 2 (36), 5-15.
Repetowski, R. (2008). Rola innowacji w funkcjonowaniu przedsiębiorstw przemysłowych. Prace Komisji Geografii Przemysłu, 10, 173-187. (Crossref)
Sawicka, J. (1998). Psychospołeczne uwarunkowania przedsiębiorczości kobiet. [In:] J. Sawicka (Ed.), Aktywizacja zawodowa kobiet wiejskich ze szczególnym uwzględnieniem drobnej przedsiębiorczości. Vol. 2. Funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw prowadzonych przez kobiety. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Sawicka, J. (2000). Założenie i prowadzenie małego i średniego przedsiębiorstwa. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
SC Johnson College of Business, INSEAD, World Intellectual Property Organization (2018). Global Innovation Index 2018. Energizing the World with Innovation. 11th edn. Retrieved from https://www.globalinnovationindex.org/gii-2018-report# [accessed: 03.10.2018].
Schumpeter, J. (1949). Economic Theory and Entrepreneurial History, Change and the Entrepreneur. [reprint] J. Schumpeter (1989). Essays on Entrepreneurs, Innovations, Business Cycles and the Evolution of Capitalism. Transaction Publishers, New Brunswick, NJ.
Simpson, P.M., Siguaw, J.A., Enz, C.A. (2006). Innovation orientation outcomes: The good and the bad. Journal of Business Research, 59 (10-11), 1133-1141. (Crossref)
Skawińska, E., Zalewski, R.I. (2018). Patent activity of the agrarian sector in the context of its development in global economy. Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia, 17 (2), 89-96. (Crossref)
Sławińska, M. (2015). Innowacje marketingowe w działalności przedsiębiorstw handlowych. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H, 49 (1), 157-167. (Crossref)
Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej (2017). Raport roczny. Warszawa.
Ustawa z dnia 30 maja 2008 r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej [Act of 30 May 2008 on certain forms of supporting innovative activity]. Journal of Laws of 2018, item 141.
Ustawa z dnia 9 listopada 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego działalności innowacyjnej [Act of 9 November 2017 on amending certain acts with the aim of improving the legal environment of innovative activities]. Journal of Laws of 2017, item 2201.
Downloads
- Paweł Chmieliński, Agnieszka Otłowska, SELECTED CONDITIONS OF DEVELOPMENT OF NON-AGRICULTURAL ECONOMIC ACTIVITIES IN RURAL AREAS , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 6 No. 1 (2007)
- Iwona Pomianek, DETERMINANTS OF ENTREPRENEURSHIP DEVELOPMENT IN THE OPINION OF THE AUTHORITIES OF RURAL AND SEMI-URBAN MUNICIPALITIES IN WARMIŃSKO-MAZURSKIE VOIVODESHIP , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 17 No. 3 (2018)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Olha Vovchanska , Liliya Ivanova , Irena Ozimek, MARKETING FACTORS OF THE TOURISM MARKET’S OPERATIONS IN UKRAINE , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 21 No. 1 (2022)
- Irena Ozimek, Justyna Kozłowska, IMPACT OF HOTEL CLASSIFICATION IN POLAND ON THE QUALITY OF SERVICES RENDERED , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 19 No. 3 (2020)
- Anna Dąbrowska, Mariusz Maciejczak, Irena Ozimek, DETERMINANTS OF THE INVESTMENTS IN PHOTOVOLTAIC MICRO-INSTALLATIONS BY INDIVIDUAL USERS IN POLAND , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 22 No. 2 (2023)
- Irena Ozimek, THE ROLE OF INSTITUTIONS AND CONSUMER ORGANIZATIONS IN ENSURING INCREASING LEVEL OF CONSUMER PROTECTION IN TOURIST SERVICES MARKET , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 9 No. 4 (2010)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.