Main Article Content
Article Details
Berbeka, J. (1999). Płeć a zachowania konsumentów. Marketing w Praktyce, 1, 35-37.
Durko, A.M., Stone M.J. (2017). Even lovers need a holiday: Women's reflections of travel without their partners. Tourism Management Perspectives, Vol. 21, 18-23. DOI: 10.1016/j.tmp.2016.11.001 (Crossref)
Główny Urząd Statystyczny (2014). Turystyka i wypoczynek w gospodarstwach domowych w 2013 r. [Tourism and leisure in households in 2013]. Warszawa.
Główny Urząd Statystyczny (2017). Ludność. Stan i struktura w przekroju terytorialnym. Stan w dniu 30.06.2017 r. [Population. Size and structure in the territorial crosssection. Status on 30 June 2017]. Warszawa. Retrieved from http://stat.gov.pl [accessed 05.06.2019].
Główny Urząd Statystyczny (2018). Kobiety i mężczyźni na rynku pracy [Women and men in the labor market]. Warszawa. Retrieved from http://stat.gov.pl [accessed 05.06.2019].
Główny Urząd Statystyczny (2019). Tourism in 2018. Warszawa.
Jefmański, B. (2006). Analiza dyskryminacyjna w profilowaniu segmentów rynkowych [The discriminant analysis applied to profiling market segments]. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, 71, 27-37.
Kąciak, E. (2011). Teoria środków - celów w segmentacji rynku. Studium metodologiczno-empiryczne. Wolters Kluwer, Warszawa.
Khan, S. (2011). Gendered leisure: are women more constrained in travel for leisure? Tourismos: An International Multidisciplinary Journal of Tourism, Vol. 6, 1, 105-121.
Kieżel, E. (ed.) (2010). Konsument i jego zachowania na rynku europejskim. PWE, Warszawa.
Łubkowska, W., Sieńko-Awierianów, E., Małek, H. (2014). Czynniki warunkujące aktywność turystyczno-rekreacyjną kobiet [Factors determining women's touristic and recreational activity]. [In:] J. Eider (ed.) Turystyka i rekreacja w teorii i praktyce. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
Manczak, I. (2014). Kryteria segmentacji rynku turystycznego miasta - zarys koncepcji [Segmentation criteria PF the city tourism market - outline concept]. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki 1 (25), 43-60.
Mazurek-Łopacińska, K. (ed.) (2015). Badania marketingowe, teoria i praktyka. PWN, Warszawa.
Niemczyk, A. (2010). Zachowania konsumentów na rynku turystycznym. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
Nowacki, M., Zmyślony, P. (2012). Segmentacja rynku turystycznego na podstawie percepcji wizerunku miasta [Market segmentation on the basis of the measurement of city image perception]. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, No 699. Ekonomiczne Problemy Usług, 84, 227-239.
Smith, M.K., Diekmannd, A. (2017). Tourism and wellbeing. Annals of Tourism Research, Vol. 66, 1-13. DOI: 10.1016/j.annals.2017.05.006 (Crossref)
Zalega, T. (2017). Smart shopping in consumer behaviour of Polish seniors (Report from own research). Acta Sci. Pol. Oeconomia 16 (3), 101-110. DOI: 10.22630/ ASPE.2017.16.3.38 (Crossref)
Downloads
- Michał Borowy, Tomasz Pajewski, Joanna Rudawska, INNOVATIVENESS OF ENTERPRISES IN POLISH TECHNOLOGY PARKS AND INCUBATORS , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 18 No. 3 (2019)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Agata Balińska, COMPETITIVENESS OF RURAL TOURISM PRODUCT IN RESPONDENTS’ OPINION , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 9 No. 4 (2010)