Main Article Content
Article Details
Afuah, A., Tucc, C. (2003). Biznes internetowy - strategie i modele. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Akhtar, N., Azeem, S.M., Mir, G.M. (2014). Strategic Role of Internet in SMEs Growth Strategies. International Journal of Business Management and Economic Research, 5 (2), 20-27.
Aragon-Sanchez, A., Sanchez-Marin, G. (2005). Strategic orientation, management characteristics, and performance: A study of Spanish SMEs. Journal of Small Business Management, 43 (3), 287-308. https://doi.org/10.1111/j.1540-627X.2005.00138.x (Crossref)
Baller, S., Dutta, S., Lanvin, B. (Eds.) (2016). The Global Information Technology Report. Innovating in the Digital Economy. World Economic Forum, Geneva.
Bratnicki, M. (2010). W poszukiwaniu treści strategii przedsiębiorczości. Perspektywa przedsiębiorczego rozwoju organizacji. In: R. Krupski (Ed.), Zarządzanie strategiczne. Strategie organizacji. Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych.
Covin, J.G., Miller, D. (2014). International Entrepreneurial Orientation: Conceptual Considerations, Research Themes, Measurement Issues, and Future Research Directions, Entrepreneurship Theory and Practice, 38 (1), 11-44. DOI 10.1111/etap.12027 (Crossref)
Davidsson, P., Delmar, F., Wiklund, J. (2002). Entrepreneurship as growth: growth as entrepreneurship. In: M.A. Hitt, R.D. Ireland, S.M. Camp, D.L. Sexton (Eds.), Strategic Entrepreneurship: Creating a New Mindset. Blackwell, Oxford.
Deepa Babu, K.G., Manalel, J. (2016). Entrepreneurial Orientation and Firm Performance: A Critical Examination. IOSR Journal of Business and Management, 18 (4), 21-28.
Dyduch, W. (2008). Pomiar przedsiębiorczości organizacyjne. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
GUS (2017). Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2017 roku. Warszawa. Retrieved form: https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5497/2/7/1/spoleczenstwo_informacyjne_w_polsce_w_2017.pdf [accessed: 10.08.2018].
Kuratko, D.F., Hodgetts, R.M. (2007). Entrepreneurship. Theory, process, practice. Thomson/ South Western, Mason.
Lumpkin, G.T., Dess, G.G. (1996). Clarifying the entrepreneurial orientation construct and linking it to performance. Academy of Management Review, 21 (1), 135-172. (Crossref)
McKinsey&Company (2016). Cyfrowa Polska. Szansa na technologiczny skok do globalnej pierwszej ligi gospodarczej. Warszawa. Retrieved from: http://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2016/08/Cyfrowa-Polska.pdf [accessed: 10.08.2018].
Miller, D., Friesen, P.H. (1982). Innovation in conservative and entrepreneurial firms: Two models of strategic momentum. Strategic Management Journal, 3 (1), 1-25. https://doi.org/10.1002/smj.4250030102 (Crossref)
Nogalski, B., Karpacz, J. (2011). Komponenty orientacji przedsiębiorczej - studium przypadku. Współczesne Zarządzanie, 3, 43-51.
PARP (2018). Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Warszawa. Retrieved from: https://www.parp.gov.pl/images/PARP_publications/pdf/raport_o_stanie_sektora_2018.pdf [accessed: 10.08.2018].
Rauch, A., Wiklund, J., Lumpkin, G.T., Frese, M. (2017). Entrepreneurial Orientation and Business Performance: An Assessment of Past Research and Suggestions for the Future. Entrepreneurship Theory & Practice, 33 (3), 761-787. https://doi.org/10.1111/j.1540-6520.2009.00308.x (Crossref)
Wach, K. (2017). Orientacja przedsiębiorcza a wiedza w początkowym i dojrzałym etapie procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 319, 268-282.
Downloads
- Julia Wojciechowska-Solis, Andrzej Soroka, PROMOTION OF REGIONAL FOOD PRODUCTS IN EASTERN POLAND AND WESTERN UKRAINE , Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia: Vol. 17 No. 4 (2018)
You may also start an advanced similarity search for this article.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.